keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Koiran huoltoa

Nyt on taas Hertalla ranka suorassa. No... Niin suorassa kun sen rangan saa. 
Hertallahan on LTV3 lisäksi koko lanneranka sellanen 1X2 järjestelmä. Joka toinen lannenikama on oikialle päin pois linjasta ja joka toinen vasemmalle, sellanen siksakki. Sitä ei suoraan linjaan saakaan, mutta nyt on taas lukot rangasta auki. Viime viikolla huomasin ihan uuden asian Hertalla. Lonkkaluiden päät oli eri linjassa, eroa noin 1 1/2 - 2 cm. Sitä ei ole ollut ennen. Sain onneksi Jaana-Kaisalta hyvän vinkin millä sitä toispuoleisuutta hoidan hieronnan yhteydessä. 

Vaikka koiralla olikin lukkoja kauttaaltaan lannerangan alueella, niin olen silti huojentunut. Muualla ei ollut mitään! Aiemmin lukkoja on ollut koko rangassa ja lapojen ja kaulankin aluella. Nyt koira kuulemma lihaksistollisesti niin hyvässä kunnossa, että lukkoja syntyy vain tuonne ongelma-alueelle. Eli tässä kohtaa sanonta "suutarin lapsella ei oo kenkiä" ei pidä paikkaansa. Ainahan mä olen Herttaa itsekin hieronut, mutta nyt koirahieroja opintojen vuoksi osaan huomattavasti enemmän ja hieon koiran nykyisin kerran viikossa ja treenin ja muutenkin rankempien liikkumisten jälkeen venyttelyjä on lisätty paljon. Voin siis todeta, että oon saanut oman koirani hyötymään kalliista hierojakoulutuksesta :D

Tänään käväästiin rankahuollon jälkeisen päivän verryttely pyörälenkki 5km verkkaisella tahdilla. Huomenna aiotaan vissiin kohta kolmen viikon tauon jälkeen mennä kunnon tokotreeneihin! Kunhan vaan ohjaajan jalka kestää... Ja sunnuntaina taas uudet tokotreenit. 

Hierontojen maailmaan kuuluu hyvää. Oon jo hetken miettinyt että miten ehtisin tehdä töiden, lasten ja omien treenien lisäksi enemmän hierontoja. Nyt olen ajellut asiakkaiden kotiin hieromaan, mutta se vie niin tuhottoman paljon aikaa. Veisi vähemmän aikaa jos hieroisin koiria kotona. Isäntä ei vaan ole kauhean innostunut ajatuksesta... Mutta eteeni ilmestyi sen verran hyvä tarjous tässä asiasa, että tartuin siihen. "Kollega" tarjosi minulle omia työtilojaan käytettäväksi hierontoihin. Diili kuulosti niin hyvältä, että tästä eteenpäin koirahierontani tapahtuu hänen tiloissaan hänen ollessaan muualla työskentelemässä. Sinne minulla ei ole kauhean pitkä matka ja pystyy helposti ottamaan tarvittaessa useamman koiran samaan syssyyn, kun koirat tulee mun luo enkä minä niiden luo. Yhteistyötä innolla odottaen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti